نوشته شده توسط : پکیج تصفیه فاضلاب

انواع ايستگاه هاي پمپاژ كه در پروژه هاي آبياري فضاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرند، عبارتند از: پمپاژ از رودخانه، پمپاژ از چاه هاي كم عمق نزديك رودخانه، پمپاژ از مخزن هاي ذخيره آب، پمپاژ از چاه هاي عميق و نيمه عميق، پمپاژ از تصفيه خانه هاي پساب و پمپاژ براي تامين فشار مورد نياز سيستم آبياري.

پمپاژ از رودخانه

در اين ايستگاه های پمپاژ آب براي استفاده در شبكه آبياري، از رودخانه به داخل يك كانال روباز يا مجراي بسته، يا مخزن هاي ذخيره و تنظيمي پمپاژ مي شود. محل ايستگاه پمپاژ در رودخانه هاي با پيچ و خم زياد، در قسمت بيروني يك قوس پايدار و ترجيحا در ربع سوم قوس توصيه مي شود. در اين شرايط مواد معلق آب و ناخالصي ها پمپاژ را دچار مشكل مي كنند و نياز به پيش بيني تمهيدات لازم مي باشد.

پمپاژ از مخزن ذخیره آب

اين ايستگاه های پمپاژ آب را از مخازن طبيعي يا مخزن هاي آب به تراز مورد نظر پمپاژ مي كنند.

پمپاژ از چاه های کم عمق کنار رودخانه

اين ايستگاه های پمپاژ براي آبياري اراضي بالاتر، آب را از چاه هاي كم عمق كنار رودخانه براي آبياري عرصه هاي فضاي سبز پمپاژ مي كنند.

پمپاژ از چاه های عمیق

عموما بيشتر ايستگاه هاي پمپاژ فضاي سبز شهري از اين گونه مي باشند. به منظور انتقال آب از سفره هاي آب زيرزميني به سطح براي مشروب نمودن عرصه هاي فضاي سبز استفاده مي شود.

تخلیه زه کش با پمپاژ

در شرايطي كه امكان تخليه جريان زه كشي از عرصه هاي مورد زه كشي به صورت ثقلي از نظر بالا بودن سطح آب در تخليه گاه فراهم نباشد، در اين مواقع از ایستگاه پمپاژ براي تخليه جريان زه كشي استفاده مي شود.



:: برچسب‌ها: ایستگاه پمپاژ , ایستگاه پمپاژ فاضلاب , قیمت ایستگاه پمپاژ , قیمت ایستگاه پمپاژ فاضلاب , پمپ سپتیک , تصفیه خانه فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پکیج تصفیه فاضلاب

ایستگاه های پمپاژ فاضلاب

در انتقال فاضلاب از نقطه ای به نقطه دیگر ، ایستگاه های پمپاژ برای جمع آوری و انتقال فاضلاب به نقطه هایی با ارتفاع بیشتر طراحی می شوند. ایستگاه های پمپاژ به عنوان ایستگاه های بالابرنده نیز نامیده می شوند.

یک ایستگاه پمپاژ در حالت عادی برای هدایت فاضلابهایی که از خطوط لوله جاذبه زیرزمینی تغذیه می شوند و درون حفره زیرزمینی یا چاه جذبی ذخیره می شود ، طراحی شده است. چاه جذبی مجهز به دستگاه هایی برای تشخیص سطح فاضلاب موجود در آن است. وقتی که ارتفاع فاضلاب درون چاه یا مخزن تا یک سطح از پیش تعیین شده بالا برود ، ایستگاه پمپاژ شروع به کار کردن می کند. یک پمپ شروع به بلند کردن فاضلاب به سمت بالا از طریق یک سیستم لوله ای تحت فشار می کند که فاضلاب را به درون منهول گرانشی هدایت می کند. در اینجا ، این چرخه دوباره شروع می شود تا فاضلاب را به مقصد خود ( که معمولاً یک تصفیه خانه فاضلاب است ) برساند.

در صورتی که جریان آب به درون چاه (به عنوان مثال در دوره های اوج مصرف و هنگام باران) زیاد باشد، پمپ های ذخیره به طور موازی شروع به کار می کنند.

ایستگاه های پمپاژ از نظر اندازه آن به سه دسته تقسیم می شوند:

ایستگاه های پمپاژ تحت فشار (کوچک) ،

ایستگاه های پمپاژ شبکه (متوسط) ،

ایستگاه های پمپاژ اصلی (بزرگ) .

 

ایستگاه های پمپاژ پیش ساخته

گروه صنعتی ناب زیست با بکارگیری مجرب ترین متخصصان در زمینه تولید ایستگاه پمپاژ فاضلاب قادر است بصورت آنلاین و تلفنی سفارش مشتریان و مصرف کنندگان ایستگاه پمپاژ را دریافت کرده و اقدام به تولید آن در کمترین زمان ممکن نماید. در این صورت شما می توانید ایستگاه پمپاژ مورد نظر خود را بصورت آنلاین و پیش ساخته سفارش دهید. ایستگاه های پمپاژ پیش ساخته قادر هستند انواع فاضلاب را کنترل کنند: از پساب و فاضلاب خانگی ، تجاری ، شهری و صنعتی گرفته تا آب های سطحی از بزرگراه ها و جاده ها و ...

عموما ایستگاه های پمپاژ پیش ساخته در دو سیستم فاضلاب تحت عنوان اصلی بکار می روند:

سیستم های فاضلاب تحت فشار: سیستم فاضلاب تحت فشار برای مناطق با جمعیت اندک و مناطقی که شرایط زمین باعث بوجود آمدن نیروی گرانشی زیادی می شود به عنوان سیستم مطلوب است. ایستگاه پمپاژ فاضلاب دارای پمپ چرخ های با کاربرد عالی و با درجه اتکای بالا است تا از گرفتگی لوله های با قطر کوچک که معمولا در این سیستم های فاضلاب وجود دارد، جلوگیری به عمل آورد.

سیستم های فاضلاب گرانشی: ایستگاه های پمپاژ پیش ساخته به عنوان ایستگاه بالابر در سیستم های فاضلاب گرانشی به عنوان یک جایگزین با صرفه اقتصادی ، دوستدار محیط زیست و فوق العاده مطمئن برای بتن و هزینه بالای آن در پروژه های مختلف استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: ایستگاه پمپاژ , ایستگاه پمپاژ فاضلاب , قیمت ایستگاه پمپاژ , قیمت ایستگاه پمپاژ فاضلاب , پمپ سپتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پکیج تصفیه فاضلاب

طراحی و ساخت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب

طراحی و ساخت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب،به مجموعه عملیاتی گفته می شود که با استفاده از روش های شیمیایی و میکروبی فاضلاب خام ورودی را به پساب زلال مطابق با استاندارد های محیط زیست تبدیل می کند. روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این روش ها بر حسب میزان ورودی فاضلاب  متفاوت است. هدف از تصفیه فاضلاب این است کیفیت فاضلاب خروجی به استاندارد های سازمان حفاظت محیط زیست برای کشاورزی یا آب های سطحی یا چاه جذبی برسد. بعضی از روش های تصفیه فاضلاب و تصفیه آب به شرح زیر است :

 

       1. تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال متعارف

       2. تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال هوادهی گسترده (EAAS)

       3. تصفیه فاضلاب به روش رشد چسبیده با بستر متحرک (MBBR)

       4. تصفیه فاضلاب به روش رشد چسبیده با بستر ثابت (IFAS)

       5. تصفیه فاضلاب به روش راکتور بیولوژیکی غشایی(MBR)

       6. تصفیه فاضلاب به روش تماس دهنده گردان بیولوژیکی (RBC)

       7. تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی UASB ,UABR

       8. تصفیه فاضلاب به روش اکسیداسیون شیمیایی پیشرفته (AOP)

       9. تصفیه فاضلاب به روش SBR

     10. تصفیه فاضلاب به روش سپتیک تانک

     11.  تصفیه آب به روش اسمز معکوس

     12. تصفیه آب به روش تبادل یونی

     13. تصفیه آب به روش انعقاد

     14. تصفیه آب به روش سختی گیری

 

طراحی و ساخت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب صنایع مختلف

برای هر صنعتی، کیفیت فاضلاب ورودی به سیستم ها متفاوت است. بر همین اساس ممکن است طراحی دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب متفاوت باشد. بنابر این می توان فاضلاب ها در صنایع مختلف را به دسته بندی های زیر تقسیم کرد:

فاضلاب کارواش

فاضلاب صنایع کاغذ و مقوا

فاضلاب کشتارگاه

فاضلاب صنایع لبنی

فاضلاب زمین های پرورش ماهی

فاضلاب صنایع نساجی

فاضلاب رنگ سازی و رنگرزی

فاضلاب صنعت سیمان

فاضلاب صنعت شیشه

فاضلاب صنایع بهداشتی و شوینده

فاضلاب صنایع چوب

فاضلاب صنایع فولادی

فاضلاب قالیشویی ها

فاضلاب کارخانجات قند و شکر

فاضلاب صنایع آبکاری

فاضلاب بیمارستان ها

فاضلاب صنایع برق و الکترونیک

فاضلاب آرایشی و بهداشتی

فاضلاب پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و صنایع نفتی

فاضلاب دامداری ها و گاوداری ها

فاضلاب صنایع داروسازی

فاضلاب واحدهای کوچک ، دانشگاه ها، شهرک های مسکونی و هتل ها و …

 

برای بهینه سازی اصولی طراحی و ساخت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب باید پارامترهای طراحی را در نظر گرفت. پارامتر های طراحی داده های منطقی هستند که پایه و اساس طراحی می باشند. به همین منظور باید آنها را در ساخت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب که بسیار حیاتی هستند، در نظر گرفت.

 

  • تعیین دوره طرح : یک سیستم تصفیه را نمیتوان برای مدت طولانی طراحی کرد به این دلیل که محدودیت های مالی ، تغییر فناوری ، امکان توسعه ، و محدودیت عمر تاسیسات در طراحی دوره ای پکیج های تصفیه فاضلاب تاثیر دارند.
  • حجم فاضلاب تولیدی.
  • نوسانات تولید فاضلاب : با توجه به روز و شب بودن ، میزان بارندگی ، فصل های سال و ساعات شبانه روز تولید فاضلاب تفاوت دارد.
  • کیفیت فاضلاب ورودی: پارامتر های آزمایشگاهی فاضلاب که برای طراحی سیستم تصفیه فاضلاب مهم هستند عبارتند از BOD و COD و میزان کربن آلیTOC ، میزان نیتروژن ، PH ، TSS، TDS.
  • کیفیت فاضلاب خروجی: کیفیت فاضلاب خروجی بستگی به استاندارد های سازمان حفاظت محیط زیست دارد. یعنی بر اساس منبع پذیرنده که آب های سطحی، کشاورزی و یا چاه جذبی باشد، متفاوت است.
  • اطلاعات زمین شناسی و منطقه بکارگیری دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب .دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب


:: برچسب‌ها: دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب , قیمت دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب , پکیج تصفیه فاضلاب , تصفیه فاضلاب , فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 شهريور 1398 | نظرات ()